DIRECTORIO

"Territories of Peace". Barnadas Huang Art Gallery. Singapore. Acuarelas naturales AGAIN SAILING ALGUNAS PALMERAS MARROQUÍES Algunos dibujos de niño. ALGUNOS RECUERDOS LITORALES. ANIMALOTS AUTORETRATOS AVIARIUM. Barcos 1990 BARNADAS HUANG BIENAL DE ARTE DE BRAGA 2016 Cahier de voyage:París. CAL TORNAR A LA LLUNA Càntirs Castell de Sant ferran de Figueres. CATS COLECCIÓN PERMANENTE DEARTE MEDINACELI. CONTACTA CREIXELL FIRA D'ART 2016 CUADERNO DE VIAJE CURRICULUM DIBUJOS ESTIVALES EL MITO DE LEANDRO Y HERA EN PREPARACIÓN ERMITA DE FISCAL (HUESCA) ESTUDIOS SOBRE EL ARABESQUE Nº1.L.66 DE CLAUDE DEBUSSY. EXPOSICIÓN :SEFARAD PAISAJES DE NOSTALGIA.MUSEO CORTIJO MIRAFLORES. MARBELLA. FELICITACIÓN 2012 FESTIVAL POESÍA ENTRE ALMENAS Galería D'Art María Cinta Dalmau. GALERÍA MARIA NIEVES MARTÍN Galerias GALERIE L'ARBRE BLEU HOMENAJE A LOS PALMARES MURCIANOS Y ALICANTINOS HOMENAJE CERVANTINO HUMET SAULA CALELLA 2016 IMAGINARIUM IMAGINARIUM. Iglésia de Jesús. Fiscal (Huesca). IMAGINARIUMMayo de 2015 INTERVIUS LA CERVERINA D'ART. IMAGINARIUM. LA MIRADA DE PICASSO LES CARBONERES: BARCELONA LIBRO: NOCTURNO. LIBRO: PAISAJES AZULES. LIBRO: PEQUEÑO TRATADO DE PAISAJES LITORALES LIBRO: SUEÑOS Libro: YO DE MAYOR QUIERO SER. Lugares que me inspiran MAGIC BOX Mandalas MARINAS MAS FORASTER. MONTBLANC MASMONZÓN MENORAH MUSEO DE BELLAS ARTES DE CARTAGO. MUSEU D'HISTÒRIA DE LA INMIGRACIÓ DE CATALUNYA Música que me inspira news NOSTÀLGIES. OBRA ACTUAL/ PARADÍS OBRA CASAS OBRA DONACIÓN OBRA SOLIDARIA OBRA/ SOUTERN AND EASTERN LANDSCAPES OBRA/ADMINICULOS PARA UN VIAJE INTERIOR. OBRA/DIBUJOS ORIENTALES OBRA/Est ubi inficere animan. OBRA/EXPERIMENTACIONES DIGITALES OBRA/HIMALAYA OBRA/INDIA OBRA/ISTANBUL OBRA/NATURES MORTES OBRA/ORIENT OBRA/PAISAJES MEDITERRÁNEOS OBRA/PALMS OBRA/PINTURAS DE ENERO OBRA/PINTURAS PARA EL FIN DE UN SIGLO OBRA/SÝMBOLON OBRA/TERRITORIOS DE PAZ OBRA/UMBRAL POÉTICO Y NOSTALGIA DE LA TIERRA. OCELLS Opinión OS DE BALAGUER OTROS BAILAN. PAISAJES CON DOS PRESENCIAS. PAISAJES DE AUSENCIA PAISAJES DE SEFARAD PAISAJES DEL ALMA PAISAJES PATRIAS PECES Personas que me inspiran POESIS PRESS PROCEDIMIENTOS PICTÓRICOS PROCESOS QUE BELLA ESTA LA MAR ESTA NOCHE RECORDS I ALTRES RACONS DE L'ÀNIMA RECUERDOS Y OTROS RINCONES DEL ALMA. REFLEXIONES SOBRE ARTE SE BAIGNER SERIE PARADIS SHIPS Sobre mi pintura SOMNIS TANGRAM TANGRAM. SANT JORDI 2016. TRATADO DE LUNAS Trocitos de Mar UNOS BEBEN V EXPOSICIÓN COLECTIVA DE ARTISTAS NACIONALES. VIDEOS EN YOUTUBE VOLVER X ART AL VENT YO SIEMPRE QUISE SER UN GRAN PEZ.

domingo, 21 de noviembre de 2010

Pintar amb llet

Experimentació amb un aglutinant natural animal: Llet.

L'aglutinant és el medi més o menys líquid i enganxós que reuneix la condició d'aglutinar i adherir les partícules del pigment sobre una superfície. Per tant, és l'aglutinant el vehicle receptor del pigment i la seva funció fixar-lo sobre el suport. L'aglutinant és el que determina el procediment i aquest pot ser aquós, gras o sec segons la seva naturalesa.
Tradicionalment i sense nocions físiques i químiques, l'ésser humà ha fet servir nombrosos aglutinants al seu abast, molts d'ells orgànics i d'origen animal i vegetal. Amb el pas del temps aquests han evolucionat des del coneixement empíric de la matèria fins l'actualitat amb un gran ventall d'aglutinants industrials de qualitat com per exemple d'entre altres les emulsions d'acrilat, acetat de polivinil, etc.
Amb la finalitat de donar a conèixer aglutinants tradicionals i populars, hem triat un molt propi del nostre context mediterrani utilitzat en el món rural com és la llet. Aquesta, resulta un aglutinant molt correcte tot i que superable per altres en quant a perdurabilitat, ja que les seves característiques físiques i químiques son força fràgils amb el pas del temps. Preferiblement farem servir llet descremada per estalviar-nos greix que resultarà negatiu per la natura aquosa d'aquesta tècnica.
Es tracta de demostrar com la llet aglutina sense problemes un pigment. Amb els nostres pigments hidratats i pastats , agafarem una proporció d'una part de llet descremada (aglutinant) per una part de pigment hidratat i pastat. Barrejarem sobre una superfície adequada com per exemple una rajola, un vidre o un marbre i obtindrem un tremp (pintura aquosa) de llet. Quan sequi, aquesta pintura ha de quedar aglutinada (enganxada). Passant el dit sobre la pintura seca, aquest no se'n portarà restes de pintura. Aixó voldrà dir que ha funcionat correctament com pintura. Aquesta tècnica que recorda a l'aquarel•la, no admet aigua per diluir els colors. Si volem els colors encara més diluïts que la proporció inicial 1:1 afegirem més llet, però mai aigua ja que aquesta desnaturalitza la força proteica aglutinant de la llet. Podem pintar amb diferents colors sobre paper, ja que el paper és el suport més adequat per aquests tipus de tècniques.

No hay comentarios:

Publicar un comentario