DIRECTORIO
"Territories of Peace". Barnadas Huang Art Gallery. Singapore.
Acuarelas naturales
AGAIN SAILING
ALGUNAS PALMERAS MARROQUÍES
Algunos dibujos de niño.
ALGUNOS RECUERDOS LITORALES.
ANIMALOTS
AUTORETRATOS
AVIARIUM.
Barcos 1990
BARNADAS HUANG
BIENAL DE ARTE DE BRAGA 2016
Cahier de voyage:París.
CAL TORNAR A LA LLUNA
Càntirs
Castell de Sant ferran de Figueres.
CATS
COLECCIÓN PERMANENTE DEARTE MEDINACELI.
CONTACTA
CREIXELL FIRA D'ART 2016
CUADERNO DE VIAJE
CURRICULUM
DIBUJOS ESTIVALES
EL MITO DE LEANDRO Y HERA
EN PREPARACIÓN
ERMITA DE FISCAL (HUESCA)
ESTUDIOS SOBRE EL ARABESQUE Nº1.L.66 DE CLAUDE DEBUSSY.
EXPOSICIÓN :SEFARAD PAISAJES DE NOSTALGIA.MUSEO CORTIJO MIRAFLORES. MARBELLA.
FELICITACIÓN 2012
FESTIVAL POESÍA ENTRE ALMENAS
Galería D'Art María Cinta Dalmau.
GALERÍA MARIA NIEVES MARTÍN
Galerias
GALERIE L'ARBRE BLEU
HOMENAJE A LOS PALMARES MURCIANOS Y ALICANTINOS
HOMENAJE CERVANTINO
HUMET SAULA CALELLA 2016
IMAGINARIUM
IMAGINARIUM. Iglésia de Jesús. Fiscal (Huesca).
IMAGINARIUMMayo de 2015
INTERVIUS
LA CERVERINA D'ART. IMAGINARIUM.
LA MIRADA DE PICASSO
LES CARBONERES: BARCELONA
LIBRO: NOCTURNO.
LIBRO: PAISAJES AZULES.
LIBRO: PEQUEÑO TRATADO DE PAISAJES LITORALES
LIBRO: SUEÑOS
Libro: YO DE MAYOR QUIERO SER.
Lugares que me inspiran
MAGIC BOX
Mandalas
MARINAS
MAS FORASTER. MONTBLANC
MASMONZÓN
MENORAH
MUSEO DE BELLAS ARTES DE CARTAGO.
MUSEU D'HISTÒRIA DE LA INMIGRACIÓ DE CATALUNYA
Música que me inspira
news
NOSTÀLGIES.
OBRA ACTUAL/ PARADÍS
OBRA CASAS
OBRA DONACIÓN
OBRA SOLIDARIA
OBRA/ SOUTERN AND EASTERN LANDSCAPES
OBRA/ADMINICULOS PARA UN VIAJE INTERIOR.
OBRA/DIBUJOS ORIENTALES
OBRA/Est ubi inficere animan.
OBRA/EXPERIMENTACIONES DIGITALES
OBRA/HIMALAYA
OBRA/INDIA
OBRA/ISTANBUL
OBRA/NATURES MORTES
OBRA/ORIENT
OBRA/PAISAJES MEDITERRÁNEOS
OBRA/PALMS
OBRA/PINTURAS DE ENERO
OBRA/PINTURAS PARA EL FIN DE UN SIGLO
OBRA/SÝMBOLON
OBRA/TERRITORIOS DE PAZ
OBRA/UMBRAL POÉTICO Y NOSTALGIA DE LA TIERRA.
OCELLS
Opinión
OS DE BALAGUER
OTROS BAILAN.
PAISAJES CON DOS PRESENCIAS.
PAISAJES DE AUSENCIA
PAISAJES DE SEFARAD
PAISAJES DEL ALMA
PAISAJES PATRIAS
PECES
Personas que me inspiran
POESIS
PRESS
PROCEDIMIENTOS PICTÓRICOS
PROCESOS
QUE BELLA ESTA LA MAR ESTA NOCHE
RECORDS I ALTRES RACONS DE L'ÀNIMA
RECUERDOS Y OTROS RINCONES DEL ALMA.
REFLEXIONES SOBRE ARTE
SE BAIGNER
SERIE PARADIS
SHIPS
Sobre mi pintura
SOMNIS
TANGRAM
TANGRAM. SANT JORDI 2016.
TRATADO DE LUNAS
Trocitos de Mar
UNOS BEBEN
V EXPOSICIÓN COLECTIVA DE ARTISTAS NACIONALES.
VIDEOS EN YOUTUBE
VOLVER
X ART AL VENT
YO SIEMPRE QUISE SER UN GRAN PEZ.
miércoles, 22 de junio de 2011
ELS BANYS ÀRABS DE LA CIUTAT DE GIRONA AMB ULLS I COR DE PINTOR.
ELS BANYS ÀRABS DE LA CIUTAT DE GIRONA AMB ULLS I COR DE PINTOR.
Mostrar el meu treball pictòric en el marc dels “Banys Àrabs” de la ciutat de Girona, és un autèntic privilegi i una gran experiència creativa. Els artistes en particular i moltes persones en general, estem acostumats a gaudir dels petits detalls que la vida ens ofereix a qualsevol tipus de context i moment. Valorem doncs, sensacions, colors, llums, textures, sons, riquesa que després, sense cap dubte formara part dels nostres records, de les nostres experimentacions creatives. A més de tenir presents aquests aspectes sensibles propis dels espais, tanmateix ens sensibilitzen aquells que formen part del temps. El passat, és coneixement, trasllació, imaginació, onirisme i superació. Altres èpoques, cultures i civilitzacions son valors a tenir presents en aquests trànsits creatius.
Els “Banys Àrabs” de la ciutat de Girona, molt abans d'aquesta exposició, havien estat per mi focus d'atenció plàstica. Recull de sensacions i emocions, sorpresa davant els canvis lumínics, textures de pedres amb infinitat de possibilitats cromàtiques, l'aigua de la pila i el seu cicle com metàfora simbòlica de la vida transitòria, les arcades com portes i finestres que connecten diferents dimensions que no espais. Un dels valor que ràpidament em van fer pensar en aquest projecte creatiu, finalitzat amb aquesta exposició, va ser el fet de pensar per una banda, que aquests murs freds, record de la permanència de la pedra per sobre de la fràgil existència humana, segurament , estaven policromats, ornamentats, decorats amb pintures, tapissos, penjols, catifes i escuts en consonància amb l'increïble context envoltant, el barri jueu, la catedral i altres basíliques d'aquella medieval Girona que tots valorem i estimem. Per tot això, vaig pensar que el color havia de tenir un gran protagonisme com element necessari de la recuperació idealitzada d'un espai ric i esplendorós. Aquestes pintures cromàtiques penjants, a més mostrarien amb les seves iconicitats una estètica naïf, ingenuïtat a la manera d'aquelles mans que per sobre dels rigors acadèmics i realistes que vindrien segles després, expressaven a l'edat mitjana, amb el seu traç, símbols i estilitzacions al servei del natural dogmatisme religiós de l'època.
Per altra banda, he tingut present tanmateix valors propis de l'imaginació. Penso en aquest banys a l'època a la qual funcionaven plenament, i me'ls miro des de la perspectiva emocional, pensant que aquelles persones que els gaudien, ho feien des de la necessitat de curar els seus cossos i esperits mitjançant la capacitat purificadora i regeneradora de l'aigua, avui estudiat i demostrat a l'àmbit de la hidroteràpia. En aquest sentit, s'obre la possibilitat d'entendre els banys com un espai a més de lúdic, de diàleg, inclús de relació social i comercial, com un lloc on dipositar l'ànima per tal que el plaer dels sentits procurin una temporal felicitat. Això no és més que una virtual recreació del paradís, al menys d'algunes de les sensacions de relaxació, pau, amor, compassió que es constata al veritable paradís, segons preconitzen les tradicions islàmica, jueva, i cristiana.
Així, les meves pintures aquí mostrades no pretenen ser més que idealitzacions d'aquests paradisos somniats, dimensions atemporals on la felicitat haurà de ser plena i no tan sol un concepte fràgil i efímer...Palmerals plens de dolços fruits, rius de nèctar, cels estel.lats, incommensurables e infinits, portes, finestres i arcs de transcendència.
RAFAEL ROMERO.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)